ŠKODA SLAVIA: INDIA 2.0 -malliston uusi sedan-malli

Mladá Boleslav ja Pune 28. helmikuuta 2022. INDIA 2.0 -projektin myötä jo esitelty KUSHAQ-katumaasturi saa nyt seurakseen pienten perheautojen kokoluokan sedan-mallin. KUSHAQ-katumaasturin tapaan uusi SLAVIA pohjautuu Volkswagen-konsernin etuvetoisten poikittaismoottoriautojen MQB-A0-IN-perustekniikkaan, jonka ŠKODA AUTO on kehittänyt erityisesti Intian markkinoille. Tämän perustekniikan ansiosta uudessa sedan-mallissa voidaan toteuttaa erinomainen turvallisuusvarustus sekä edistykselliset tietoviihdejärjestelmät yhdistettyinä tehokkaisiin ja taloudellisiin TSI-moottoreihin teholtaan 85 kW (115 hv) ja 110 kW (150 hv). Automallin suunnittelutyöstä suurin osa on tehty Intian Punessa sijaitsevassa tekniikkakeskuksessa.
ŠKODA AUTO

ŠKODA AUTON pääjohtaja Thomas Schäfer: "KUSHAQ-katumaasturin menestyksellisen lanseerauksen jälkeen otamme nyt tuotevalikoimamme kehittämisessä seuraavan askeleen. Täysin uusi sedan-malli SLAVIA laajentaa mallistomme suosittuun pienten perheautojen kokoluokkaan. Uusi automallimme on erityisesti suunniteltu intialaisten asiakkaidemme tarpeisiin, ja se tulee entisestään vahvistamaan asemaamme Intian markkinoilla ennen kuin aloitamme tämän automallin viennin myös muille kasvaville markkinoille".

ŠKODA AUTO Indian johtaja Zac Hollis: "KUSHAQ-katumaasturin ja uuden SLAVIA-sedanin myötä mallistossamme on nyt kaksi edistyksellistä ja erittäin kaunista automallia, jotka kummatkin sijoittuvat Intiassa vahvasti kasvavaan pienten perheautojen kokoluokkaan. Mukautettu MQB-perustekniikka on erinomainen pohja, ja koska nämä kummatkin automallit suunniteltiin ja valmistetaan Intiassa, vastaamme näillä automalleilla paikallisten asiakkaiden mieltymyksiin ja tarpeisiin".

Tavoitteena nostaa Intia ŠKODA AUTON viiden suurimman markkinan joukkoon

Yhdessä ŠKODA KUSHAQ -katumaasturin kanssa uusi ŠKODA SLAVIA luo mainiot edellytykset Volkswagen-konsernin kasvusuunnitelmien toteutumiselle Intiassa. Konserni investoi kaikkiaan noin miljardi euroa INDIA 2.0 -projektiin, jolla ŠKODA ja Volkswagen pyrkivät vahvistamaan asemaansa Intiassa. Škodan ja Volkswagenin tavoite on markkinoiden ja autosegmenttien kehityksestä riippuen yhteensä viiden prosentin markkinaosuus vuoteen 2025 mennessä. Tavoitteen myötä Intia olisi Škodalle yksi viidestä suurimmasta markkina-alueesta.

Mallinimellä suora linkki Škodan brändifilosofiaan

Mallinimi SLAVIA luo sillan Intian ja Tšekin tasavallan välille, ja se on myös kunnianosoitus Škodan syntymiseen johtaneen yrityksen perustajille Václav Laurinille ja Václav Klementille. Vuonna 1896 Laurin ja Klement alkoivat myydä yrityksensä Mladá Boleslavissa valmistamia SLAVIA-merkkisiä polkupyöriä. Heidän ensimmäiset moottoripyöränsä tulivat myyntiin 1899. Jo 1900-luvun alussa SLAVIA-nimeen liitettiin luotettavuus, järkevä hinta ja kekseliäisyys, jotka nykyäänkin liittyvät Škodan brändifilosofiaan.

Lisää kuvia ja tietoa mallista löytyy Skoda Storyboard -sivustolta tästä linkistä.

MEDIALAATIKKO
Kuvat: ŠKODA AUTO

Lataa kaikki