4.5.2022
Autotoimittajien koeajossa uudistunut KAROQ Škoda mediassa

Suomalaiset autotoimittajat pääsivät koeajamaan uudistuneen ŠKODA KAROQ -katumaasturin Portugalin Portossa. Lue, mitä ensiesittelymatkalta kirjoitettiin.

Vuonna 2017 esitelty ŠKODA KAROQ on uudistunut. Entistä hienostuneemman muotokielen lisäksi uudistus tuo mukanaan kestävän kehityksen mukaisia materiaaleja, uutta tekniikkaa ja entistä tehotaloudellisempia EVO-sukupolven moottoreita. KAROQ on kansainvälisesti toiseksi myydyin ŠKODA-malli heti Octavian jälkeen.

KAROQ tarjoaa runsaat varusteet.

Suomalainen mökkitiekin kalpenee

”Ensimmäisen Karoqin muotoilua saattoi luonnehtia suoraviivaisen maskuliiniseksi, jopa karskiksi. Nyt autoon luodaan entistä itsevarmempaa ilmettä”, Karoqin SportLine-malliversion koeajanut Ilta-Sanomien toimittaja Harry Kuurio kirjoittaa.

”Tilankäyttö on Karoqissa Škodan malleista totutusti pätevää.” ”Takaistuimelle mahtuu jopa 190-senttinen aikuinen pitkinekin jalkoineen.”

”Ensitestin lenkkeihin sisältyi myös maastopätkä. Se oli niin kivisen röykkyinen ja osin niin vaativa, että suurin osa suomalaisista mökkiteistä olisi rinnalla kalvennut.” ”Tämä oli hyvä muistutus Karoqin nelivetomallien kyvyistä ja korotetusta maavarasta.”

Yli kivisen kärrypolun ja joenkin

”Uudistunut Karoq on entistä näyttävämpi. Katumaasturin ilme on hienostuneen jykevä. Korin mitat ovat ennallaan, mutta pidentynyt kattospoileri tuo auton siluettiin ikään kuin lisäsenttejä”, Keskisuomalaisen toimittaja Mervi Varonen kirjoittaa.

Varosen koeajossa oli nelivetoinen 2.0 TDI -malli. Auto näytti kyntensä, kun matkan varrella lähdettiin laskeutumaan jyrkkää kivistä kärrypolkua.

”Neljän kilometrin röykytys sujuu hitaasti kivi ja kuoppa kerrallaan. Kuljettajalla pukkaa hikeä, mutta Karoq veivaa menemään yllättävän vaivattomasti. Jopa isohko joki ylitetään ongelmitta.”

KAROQ tarjoaa erinomaista muunneltavuutta, reilut tilat edessa ja takana sekä suuren tavaratilan.