Myynnistä ja markkinoinnista vastaava Škoda Auton hallituksen Martin Jahn: "Jääkiekko on maailmanlaajuisesti yksi seuratuimmista urheilulajeista. MM-kisat saavuttavat valtavan määrän katsojia sekä omassa kotimaassamme että eri puolilla maailmaa. Viime vuonna MM-kisoja seurasi 89 miljoonaa katsojaa. Kisojen virallisena pääsponsorina ja maailman pisimmän yhtäjaksoisen MM-kisatason sponsorointiennätyksen haltijana Škoda Auto juhlistaa tämänvuotisia kisoja ensiesittelemällä uudet Enyaq RS -mallit. Viime vuonna Enyaq oli Euroopan kolmanneksi myydyin täyssähköauto, ja nyt sen uudistumisen myötä muotoilussa näkyvä uusi Modern Solid -muotokieli luo sille täydelliset edellytykset jatkaa menestymistä. Enyaq RS ja Enyaq Coupé RS asettuvat Škodan sähköautomalliston huipulle."
Uusi Enyaq RS: Škodan täyssähköisen lippulaivamallin huippuversio
Jo ennen maailmanensiesittelyä Škoda Auto on nyt julkaissut videoklipin, josta saa ensimakua uusista Enyaq RS- ja Enyaq Coupé RS -malleista. Kummankin uutuusmallin digitaalinen ensiesittely järjestetään 9.5. klo 17 alkaen Škoda Auton YouTube-kanavalla. Samaan aikaan kummatkin uutuudet julkistetaan Tukholmassa ja Herningissä.
Suorituskykyiset ja kattavasti varustellut RS-mallit sijoittuvat uuden Enyaq-malliston huipulle. Näyttävä muotoilu perustuu Modern Solid -muotokieleen, jonka keskeisin elementti on kiiltävän musta Tech Deck -etumaski. Sen taakse kätkeytyvät edistyksellisten avustin- ja turvallisuusjärjestelmien tunnistimet. Neliveto on toteutettu kahdella sähkömoottorilla, joiden maksimiyhteisteho on 250 kW. Tällä teholla Enyaq RS ja Enyaq Coupé RS kiihtyvät 0‒100 km/h jo 5,4 sekunnissa. Yhdessä Elroq RS:n kanssa ne ovat Škodan täyssähkömalliston nopeimmin kiihtyvät. Sisustukseen on saatavilla kaksi designvalintavaa: RS Lounge ja RS Suite.
Sponsorointiennätys ja uusi palkintopokaali
Škoda Auto on tukenut Kansainvälisen Jääkiekkoliiton (IIHF) maailmanmestaruuskisoja vuodesta 1992 alkaen – ensin autokalustoyhteistyökumppanina ja sitten jo vuotta myöhemmin virallisena pääsponsorina. Škoda Auto on yhtäjaksoisesti 32 vuotta kestäneellä pääsponsoroinnillaan päässyt Guinnessin ennätysten kirjaan urheilulajien maailmanmestaruuskisojen historian pisimpään jatkuneella yhteistyöllä.
Lisäksi Škoda Auto on suunnitellut kisojen arvokkaimman pelaajan (MVP) palkinnon vuodesta 2018 alkaen. Tämänvuotinen palkintopokaali on suunniteltu kokonaan uudelleen, ensimmäistä kertaa seitsemään vuoteen. Uutta muotoilua hallitsevat käsin puhalletun yksiosaisen lasiesineen geometriset leikkaukset. Škodan uuden Modern Solid -muotokielen hengessä muotoillussa palkintopokaalissa huomiota kiinnittää muodon virtaavuus, luonnosta saatu inspiraatio. Edellisvuosien tapaan pokaalin materiaaliksi on valittu tšekkiläinen kristalli, joka on työstetty käsityötaidolla ja tarkkuudella. Škodalle ominainen vihreä väri on luotu lasiin erityisesti kehitetyillä smaragdinvihreillä pigmentillä.
Škoda-fanialueet kaikenikäisille kisafaneille
Jääkiekon MM-kisavieraiden on mahdollista tutustua Škodan automalleihin läheltä sekä kisa-areenoilla että niiden ympäristössä. Esillä ovat myös uudet Enyaq RS- ja Enyaq Coupé RS -mallit. Škoda Autolla on kummassakin kisakaupungissa omat fanialueensa, jotka tarjoavat vireän yhdistelmän viihdettä ja erilaisia aktiviteetteja. Fanialuekävijät voivat esimerkiksi laulaa karaokea Elroqissa tai pelata jääkiekkoaiheisia minipelejä älypuhelimillaan.
Tukholmassa – joka isännöi jääkiekon MM-kisoja yhdennentoista kerran – fanialuekävijät voivat testata taitojaan ja tarkkuuttaan maalinteossa ja nähdä arvokkaimman pelaajan palkintopokaalin läheltä. Herningissä fanialueen yhtenä kohokohtana on Škoda-väreihin maalattu valtavankokoinen maalivahdin maski.
Koko tiedote on luettavissa myös sivun oikean reunan PDF-tiedostosta.
Lue lisää uudesta Enyaqista tästä linkistä
Lue lisää uudesta Enyaq Coupésta tästä linkistä
Lue lisää uudesta Elroqista tästä linkistä