23.9.2020
ŠKODA tarjoaa tutkitusti parasta palvelua | ŠKODA Palvelee

ŠKODA palkittiin jälleen parhaasta palvelusta Auto Bild Suomen tuoreessa Palvelu1-ostotutkimuksessa. Voittotulos perustui testitulosten mukaan tasaisen hyvää suoritukseen.

Auto Bild Suomi -lehden valtakunnallinen Palvelu1-ostotutkimus toteutettiin jo 16. kerran. Tutkimuksessa kartoitettiin tuttuun tapaan Suomen autokaupan palvelun sekä myynnin laatua asiakkaan silmin ja kokemuksen kautta. Mukana oli 10 automerkin jälleenmyyjäliikettä.

Palvelu Plus Oy:n toteuttamassa tutkimuksessa testiasiakkaat asioivat autoliikkeissä asiakaspalvelua havainnoiden. Jokaiseen autoliikkeeseen tehtiin 20 testikäyntiä eli yhteensä 400 käyntiä helmi- ja heinäkuun välisenä aikana. Asiakkaista 54 prosenttia oli miehiä ja 46 prosenttia naisia.

Škoda-myynnin parhaat puolet

Testiasiakkaiden asioinnin jälkeen havainnot purettiin mitattavaan muotoon. Škodan voittotulos perustui tasaisen hyvään suoritukseen. Testitulosten mukaan Škodan myyjät huomioivat aktiivisimmin asiakkaat sekä tarjosivat oma-aloitteisimmin apuaan.

Škodan myyjät kysyivät asiakkailta eniten auton käyttötarkoituksesta ja lisävarusteiden tarpeista sekä selvittivät parhaiten rahoitustarpeen ja vaihtoauton tilanteen. Myös koeajot hoituivat kiitettävästi.

ŠKODA palkittiin Palvelu1-ostotutkimuksessa myös vuonna 2018 parhaasta palvelusta, joten vuoden 2020 tulos sai nyt jatkoa.

Pitkäjänteinen työ tuottaa tulosta

”Tulos ilahduttaa, sillä olemme tehneet vuosia aktiivista ja tavoitteellista työtä asiakaspalvelun kehittämiseksi sekä panostaneet siihen, että ŠKODA-merkkiliikkeistä asiakkaat saavat parasta palvelua. Pitkäjänteinen työ asiakaspalveluun ja ŠKODA-jälleenmyyjäverkoston koulutukseen tuottaa tulosta”, Škodaa maahantuovan Helkama-Auton Head of Business Management Tommi Häkkinen sanoo.

”Kaikki lähtee siitä, miten onnistumme kohtaamaan asiakkaan odotukset, kun hän astuu liikkeeseen. Hyvä asiakaskokemus koostuu monien osien summasta asiantuntevasta myyjästä autoliikkeen miljööseen. Meille on tärkeää, että jokainen asiakas osataan huomioida henkilökohtaisella tasolla”, Häkkinen toteaa.

”Haluamme oppia tuntemaan asiakkaamme niin, että pystymme tarjoamaan jokaiselle juuri hänelle yksilöllisesti parhaiten sopivan liikkumisratkaisun”, Helkama-Auton toimitusjohtaja Maija Koskela lisää.