Enyaqin uusi aikakausi on alkanut, ja autotoimittajat ovat jo julkaisseet uutuudesta ensimaistiaisia ja koeajoarvioita. Juttukooste kasvaa kevään mittaan tuorein koeajoin.
Suosikki-Škoda – luokkansa eliittiä
Iltalehden autotoimittaja Henri Posa ensikoeajoi uuden, isoakkuisen ja nelivetoisen Enyaq Coupé 85x-mallin ulkomailla. "Kasvojenkohotus sopii poikkeuksellisen hienosti Enyaqin muihin muotoihin. Tämä on todella harvinaista automaailmassa."
Mallin ilmanvastuskerroin on nyt ainoastaan 0,225, mikä on "katumaasturiluokassa varsin erinomainen luku." "Ajettavuus on ennallaan ja erityisesti sähköisesti säädettävällä iskunvaimennuksella (DCC) varustettu Enyaq on tässä suhteessa luokkansa eliittiä."
"Perusajettavuus on kunnossa ja alusta tarjoaa samaan aikaan hienoa mukavuutta."

Uuden aikakauden sähkönaama
"Enyaqin meno näyttää hyvältä. Tammi-maaliskuun tilastot kertovat, että se on eniten kilpiin laitettu sähköauto Suomessa", autotoimittaja Mervi Varonen kirjoittaa Keskisuomalaisessa. Koeajossa on nelivetoinen Enyaq 85x -malli.
"Suosiolle on syynsä." "Enyaq vuosimallia 2025 on entistä parempi versio monella tapaa."
"Ulkoisesti merkittävin muutos on keulassa, joka erottuu selkesästi edetäjistään." "Keulassa uutta on kiiltävän musta maski ja valonauha, joka yhdistyy viirumaisiin päivävaloihin. Kokonaisuus on tyylikäs ja istuu mainiosti Enyaqin nokalle."

Keulasta sen erottaa – suosikkisähkösuvi
"Selvästi muuttunut, aiempaa aerodynaamisempi keula on suosikkisähkösuvin uudistuksen pääpaino", Moottori-lehden autotoimittaja Benjamin Helander kirjoittaa.
Ulkopuolen päivityksen lisäksi Enyaq on saanut uudistuksia myös sisätilaansa. "13-tuumainen tietoviihdenäyttö kätkee sisäänsä konsernin uudistuneen, asiakkaiden toiveiden perusteella toteutetun tietoviihdejärjestelmän."
"Škoda on niin ikään kasvattanut Enyaqin vakiovarusteiden määrää."

"Muutokset parantavat aerodynamiikkaa"
"Škoda rikkoo lähes satavuotisen perinteensä uuden Enyaqin keulalla", autotoimittaja Toni Jalovaara otsikoi Tekniikan Maailmassa.
"Enyaqin keulaan on otettu Tech Deck -etusäleikkö, joka nähtiin ensimmäisen kerran vuonna 2022 Vision 7S -tutkielmassa. Tuotantomalleissa se ehti ensin Elroqiin, ja nyt on Enyaqin vuoro. Muutoksia ei ole tehty vain muodon vuoksi, vaan muutoksilla on parannettu auton aerodynamiikkaa."
"Vakiovarustus on jo perusmallissa hyvä." "Varustetasot on tehty yhtenäisiksi muiden mallisarjojen kanssa, eli alussa myyntiin tulevat Selection-perusmalli, Style ja Sportline. Keväällä ovat vuorossa vielä RS ja L&K täydentämään valikoiman."

Lisää toimintamatkaa ja terävämpi ilme
"Škoda on esitellyt uudistuneen Enyaqin. Uudet Enyaq- ja Enyaq Coupé -mallit tarjoavat aerodynamiikan optimointien ansiosta pidemmän toimintamatkan", Keskisuomalaisen toimittaja Timo Nieminen kirjoittaa.
"Enyaqin molemmat malliversiot ovat myyneet hyvin Euroopassa." "Takavetoisen Enyaq 85 Coupén toimintamatka kasvaa 590 kilometriin, mikä merkitsee noin 60 kilometrin kasvua aiemman Enyaqin kykyihin verrattuna."
Lue koko juttu Keskisuomalaisesta (maksullinen)

Konkreettisesti viilatumpi
"Škodan uusi ilme on rantautunut Enyaqiin, tehden siitä paitsi modernimman näköisen, myös aerodynaamisemman" Moottori-lehden autotoimittaja Benjamin Helander kirjoittaa.
"Ulkopuolen päivityksen lisäksi Enyaq on saanut uudistuksen myös sisätilaansa. Päällimmäisenä ohjaamonäkymästä voi bongata Škodan uuden ohjauspyörän, joka on muuten mukavasti vakiona lämmitettävä."
"Edetessä kojelautaa, johon on saatavilla myös vastuullisia materiaaleja, vastaan tulee 13-tuumainen tietoviihdenäyttö, joka kätkee sisäänsä konsernin uudistuneen, asiakkaiden toiveiden perusteella toteutetun tietoviihdejärjestelmän."
