Täyssähköisesti dynaaminen ja tunteisiin vetoava ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV

SPORTLINE-mallit ovat jo pitkään olleet osa ŠKODA-automallistoa. ŠKODA tuo nyt tämän saataville myös ensimmäisestä täyssähköisestä katumaasturistaan lisäämällä mallistoon ENYAQ SPORTLINE iV:n.

11. kesäkuuta 2021. ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV on uuden täyssähköisen katumaasturimme sporttisempi versio. Sen ilmettä hallitsevat monet mustat yksityiskohdat ja suuret pyörät, jotka yhdessä madalletun sport-alustan kanssa takaavat erityisen dynaamiset ajo-ominaisuudet. Sisätilassa sporttisen ilmeen luovat hiilikuitujäljitelmälliset koristelistat, kolmipuolainen Sport-monitoimiohjauspyörä ja etuistuimet, joissa on integroidut pääntuet. Škodan uuden täyssähkömallin mallistossa on nyt SPORTLINE-malli, josta on tarjolla kolme tehoversiota. ENYAQ SPORTLINE iV 60:n teho on 132 kW* ja ENYAQ SPORTLINE iV 80:n 150 kW*, joista kummatkin ovat takavetoisia. Nelivetoisessa ENYAQ SPORTLINE iV 80x -mallissa on kaksi sähkömoottoria yhteisteholtaan 195 kW**.

Lue koko tiedote oheisesta PDF-tiedostosta.

Lisätietoja:

Kari Aalo
Viestintäpäällikkö
+358 10 436 2112
kari.aalo(at)skoda.fi

*Järjestelmän yhteisteho voi tilanteesta riippuen olla rajoitettu. Käytettävissä oleva teho riippuu ajotilanteesta ja siihen vaikuttavista eri tekijöistä kuten ympäristön lämpötilasta sekä korkeajänniteakuston varaustasosta, läm-pötilasta, kunnosta ja fysikaalisesta iästä.

** 80x-mallin maksimiteho 195 kW on käytettävissä enintään 30 sekunnin ajan kerrallaan mitattuna UN GTR.21 mukaisesti. Maksimitehon saatavuus edellyttää, että korkeajänniteakun lämpötila on 23°C-50°C ja varaustaso yli 88 %. Teho voi laskea ja maksimiteho ei ole välttämättä käytettävissä, mikäli edellä mainituista arvoista poi-ketaan. Korkeajänniteakun lämpötilaan voidaan vaikuttaa joissain tapauksissa seisontailmastointilatteen avulla. Kulloinkin saatavilla olevan tehon taso näkyy auton mittaristossa. Akun kapasiteetin säilyttämiseksi mahdollisim-man hyvänä, korkeajänniteakun varauksen ylärajaksi suositellaan 80 %. Ennen pidempiä matkoja on hyvä la-data akku täyteen. Latausteho ja -aika voivat vaihdella ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten lataus-ten tiheydestä.

MEDIALAATIKKO
Kuvat: ŠKODA AUTO

Lataa kaikki