Škoda Auton pääjohtaja Klaus Zellmer: "Škoda Elroq on ensimmäinen täyssähköautomme Euroopan nopeimmin kasvavaan ja suosituimpaan kompaktien katumaastureiden kokoluokkaan. Elroq on myös ensimmäinen automallimme, joka toteuttaa vankkuuden, toiminnallisuuden ja uusien visuaalisten korostusten kuten mustan Tech Deck -etumaskin määrittämää Modern Solid -muotokieltä. Ajoakkujen koot ja erinomaisen pieni ilmanvastuskerroin mahdollistavat lähes 570 kilometrin WLTP-toimintamatkan. Runsaaseen vakiovarustukseen sisältyy monta huippuluokan avustinjärjestelmää."
Myynnistä ja markkinoinnista vastaava Škoda Auton johtokunnan jäsen Martin Jahn: "Škoda Elroq on hintansa ja varustelunsa suhteen houkutteleva vaihtoehto, sillä se tarjoaa monille kiinnostuneille auton ostajille helpon ja edullisemman tavan aloittaa sähköautoilu. Se on kokonaisuus, jossa yhdistyvät väljät, mukavat ja erittäin toimivat sisätilat erinomaisiin ajo-ominaisuuksiin. Se on ihanteellinen auto monille asiakasryhmille – perheistä yritysasiakkaisiin. Olemme varmoja, että etenkin jälkimmäinen ryhmä arvostaa sen hyvää jälleenmyyntiarvoa."
Erinomainen valinta maanteille ja kaupunkiinElroq on uusin tulokas Škodan laajentuvaan sähköautomallistoon, joka lähivuosina täydentyy usealla eri mallilla. Elroq on mainiosti varusteltu sekä kaupunkiajoon että maantiematkoille. Se ihastuttaa kompakteilla mitoillaan, reiluilla sisätiloillaan ja erinomaisilla ajo-ominaisuuksillaan. Vetotapoina tarjolla ovat niin takaveto (mallit 50, 60 ja 85) kuin neliveto (mallit 85x ja 85x RS).
Modern Solid: Tech Deck -etumaski jäähdyttimen Škoda-säleikön uutena tulkintana
Elroqin ulkonäköä leimaavat kiinnostavat muodot ja selkeät linjat. Elroq on ensimmäinen Modern Solid -muotokieltä toteuttava sarjatuotantomalli. Škodan perinteisissä piirteissä on nyt uusi elementti, kun kiiltävän musta Tech Deck -etumaski on korvannut jäähdyttimen säleikön. Keulailmettä hallitsee myös vankka etupuskuri, jonka alaosassa on Dark Chrome -viimeistelty koristeosa, ja Škodan katumaasturimalleille ominainen nelivaloilme on saanut uuden toteutuksen. Elroq on myös ensimmäinen Škoda, jossa on Škoda-tekstilogo keulassa ja ohjauspyörässä pyöreän merkkilogon sijaan. Aerodynamiikaltaan Elroq on poikkeuksellisen hyvä, sillä sen ilmanvastuskerroin on alkaen vain 0,26. Se on saavutettu toteuttamalla monia innovatiivisia muotoiluyksityiskohtia ympäri autoa.
Monta voimalinjavaihtoehtoa, pitkä toimintamatka ja nopea lataus
Elroqiin on tarjolla neljä erikokoista ajoakkua ja neljä eritehoista voimalinjaa. Alkaen-tason 50-mallissa on maksimitehoa 125 kW. Elroq RS- ja Elroq 85x -malleissa on sähkömoottori myös etuakselilla, joten ne ovat nelivetoisia. Takavetoisella Elroq 85 -mallilla on mahdollista päästä lähes 570 kilometrin WLTP-toimintamatkaan. DC-latausasemasta takavetoisen Elroq 85 -mallin suurimmalla 135 kW:n latausteholla 82 kWh:n ajoakun (77 kWh netto) lataus 10 %:n varaustasosta 80 %:n tasoon kestää 28 minuuttia. Elroq RS:n maksimilatausteholla 185 kW ajoakun DC-lataus kestää 26 minuuttia. Takavetoisten mallien Elroq 50 ja Elroq 60 ajoakut saadaan ladattua vieläkin nopeammin, vain 24–25 minuutissa. Taloudellisuus sekä ajoakun nopea lataus ja esilämmitystoiminto merkitsevät entistä parempaa käyttökokemusta.
Väljissä sisätiloissa ympäristövastuullisia materiaaleja ja uusia Simply Clever -ratkaisuja
Elroqissa on runsaat sisätilat ja kokoluokkansa suurin tavaratila. Se on tilavuudeltaan 470-litrainen ja suurenee peräti 1 580 litraan, kun takaistuimen selkänojat taitetaan eteen. Vakiovarustukseen sisältyvän 13-tuumaisen tietoviihdejärjestelmän käyttöliittymä on entistäkin helppokäyttöisempi. Sisustuksen designvalinnoissa käytetään monia innovatiivisia, kestävän kehityksen mukaisia materiaaleja. Autossa on myös uusia Simply Clever -ratkaisuja: esimerkiksi tavaralokeroita on yhteensä jopa 48 litran verran, ja latauskaapelille on tarjolla säilytysverkko hattuhyllyn alapuolelle. Intuitiiviset liitettävyysmahdollisuudet, edistykselliset avustinjärjestelmät ja jopa yhdeksän turvatyynyä takaavat mainion mukavuuden sekä erinomaisen aktiivisen ja passiivisen turvallisuuden.
Koko lehdistömateriaali on luettavissa sivun oikeasta reunasta PDF-tiedostosta.