Uusi Octavia on saatavissa lataushybridinä kahtena tehoversiona.
Tehokkaan sporttisen Octavia RS iV-mallin 1.4 TSI -bensiinimoottori kehittää tehoa 110 kW (150 hv). Sen yhteydessä oleva 85-kilowattinen sähkömoottori nostaa järjestelmän yhteistehon 180 kilowattiin (245 hv) ja suurimman väännön 400 Newtonmetriin. Octavia iV-mallin voimalinjan suurin vääntö on 350 Nm ja yhteisteho 150 kW (204 hv).
Kuusivaihteisessa DSG-kaksoiskytkinvaihteistossa on Shift by Wire -vaihteenvalitsin.
Octavia iV-mallin toimintamatka on pelkällä sähköllä jopa 60 kilometriä. Tavaratilaan sijoitetun 12 voltin sähköjärjestelmäakun lisäksi kummassakin Octavia iV-mallissa on litiumionikorkeajänniteakku kapasiteetiltaan 37 Ah, mikä vastaa 13 kilowattituntia. Automalli täyttää jo nyt pakokaasujen tulevan päästöstandardin Euro 6d -vaatimukset.
Korkeajänniteakku voidaan ladata tavallisesta kotipistorasiasta tai kiinteistöön asennetulla kotilatauslaitteella.
Octavia iV -lataushybridin lataaminen on kätevää. Kotilatauslaite nopeuttaa laataamista.
Mikä ŠKODA iV?
ŠKODA iV -alabrändi kattaa sekä sähköä hyödyntävän malliston että uusien liikkuvuuspalvelujen kehityksen. Škoda iV -nimessä oleva i-kirjain symboloi mm. innovatiivisuutta, intelligenttiä, ikonista, inspiroivaa, individuaalista ja intuitiivista. V-kirjain viittaa englannin kielen sanaan Vehicle eli ajoneuvo.
Lataaminen hoituu myös matkan päällä, kuten työpaikalla, pysäköintitalossa tai ostoskeskuksessa.
Kotioloissa OCTAVIA iV:n lataaminen sujuu helposti joko tavallisesta pistorasiasta tai latauslaitteella.
Auton kulutukseen ja toimintamatkaan sähköllä vaikuttavat muun muassa sähköajon osuus, kuljettajan ajotapa, ajonopeus, lämpötila, keli- ja ajo-olosuhteet sekä auton kuormaus. Ladattavan hybridiauton kulutus voi poiketa merkittävästi ilmoitetuista WLTP-kulutusarvoista auton käytöstä ja lataamisesta riippuen. Lisätietoja löydät skoda.fi-sivulta.